Miten pääsen lukemaan suomalaisia aikakauslehtiä etänä (kirjaston aikakauslehtiä), siis oman tietokoneeni kautta?

Kysytty

Miten pääsen lukemaan suomalaisia aikakauslehtiä etänä (kirjaston aikakauslehtiä), siis oman tietokoneeni kautta?

Vastaus

Vastattu

Sähköiset aikakauslehdet ovat siirtyneet valtakunnalliseen E-kirjasto -palveluun. Palveluun ei tarvitse kirjastokorttia, vaan siihen rekisteröidytään vahvalla tunnistautumisella (pankkitunnuksen tai mobiilivarmenteen avulla). E-kirjasto on sovellus, jonka voi ladata mobiililaitteelle, eli esimerkiksi älypuhelimelle tai tabletille. Tällä hetkellä sitä ei voi käyttää tietokoneella. Tämän ominaisuuden eteen tehdään kuitenkin kehitystyötä ja se on saatavilla myöhemmin, mutta tarkempi aikataulu ei ole vielä tiedossa.

Lisätietoa: E-kirjaston usein kysytyt kysymykset