Miten pääsen lukemaan aikakauslehtiä?

Kysytty

Miten pääsen lukemaan aikakauslehtiä?

Vastaus

Vastattu

Jos haluat lukea aikakauslehtiä verkossa, Vaski-kirjastokortilla voit lukea ePress-palvelussa kymmeniä kotimaisia aikakauslehtiä.
Palveluun kirjaudutaan täältä: https://vaski.emagz.fi/ext/login/vaski.

Ulkomaisia sanoma- ja aikakauslehtiä voit lukea Pressreader-palvelussa. Sinne kirjaudutaan osoitteessa https://www.pressreader.com/ valitsemalla ikkunan oikeasta yläkulmasta painike "Sign in". Nyt pitäisi avautua ponnahdusikkuna, jossa näkyvät eri kirjautumisvaihtoehdot. Valitse alin vaihtoehto "Library or group". Valitse kirjasto (Select library): kirjoita hakukenttään Vaski Libraries ja klikkaa Vaski-kuvaketta. Library card number -kenttään kirjoita kirjastokorttisi tunnus ja PIN-kenttään korttiisi liitetty PIN-koodi.

Jos et ole hankkinut kirjastokorttiisi PIN-koodia tai olet unohtanut sen, käy lähimmässä Vaski-kirjastossa päivittämässä kirjastokorttisi tiedot. Ota mukaan henkilötodistus.

Unohtuneen PIN-koodin voi vaihtaa myös verkkosivustollamme vaski.finna.fi, mikäli asiakastiedoissasi on voimassaoleva sähköpostiosoite. Klikkaa sivuston oikeasta yläkulmasta Kirjautuminen-painiketta ja tämän jälkeen Unohditko tunnuslukusi -linkkiä.