Miten minun pitää toimia, kun kahden viikon lomalle lähdettyäni yksi varaukseni saapui kotikirjastooni Haukilahteen. Ilmeisesti teos oli jo matkalla, kun…

Kysytty

Miten minun pitää toimia, kun kahden viikon lomalle lähdettyäni yksi varaukseni saapui kotikirjastooni Haukilahteen. Ilmeisesti teos oli jo matkalla, kun lukitsin kaikki varaukseni.

Vastaus

Vastattu

Varauksen noutoaikaa ei voi pidentää. Voit pyytää jotakuta toista hakemaan varauksen, tällöin hakijalla tulee olla oma kirjastokortti sekä saapumisilmoitus. Jos varatusta aineistosta ei ole muita varauksia, voit Helmetin tai Taskukirjaston kautta peruuttaa varauksen ennen sen vanhenemista ja tehdä varauksen uudestaan. Tällöin henkilökunta palauttaa varatun aineiston ja se tulee heti uudelleen noudettavaksi uuden noutoajan kera.