Miten löydän englanninkielisen kaunokirjallisuuden kirjaston web-sivulta? En hae mitään tiettyä kirjaa, vaan tahtoisin saada listan ja jos sen saisi vielä…

Kysytty

Miten löydän englanninkielisen kaunokirjallisuuden kirjaston web-sivulta? En hae mitään tiettyä kirjaa, vaan tahtoisin saada listan ja jos sen saisi vielä ryhmiteltynä (draama, seikkailu, rikos...). Nykyisellä hakumenettelyllä saan tulokseksi kaiken englanninkielisen materiaalin eli DVD, CD, nuotit, lehdet...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitse Web-Origon tiedonhausta "Tarkennettu haku". Siellä voit rajata hakuasi esim. seuraavasti: Luokka "kaunokirjallisuus", Pääkielet "englanninkieliset teokset", Aineistolaji "kirja-aineisto".

Tällä haulla hakutulos muodostuu kuitenkin liian suureksi, joten ohjelma pyytää tarkentamaan hakua. Hakua voisi rajata esim. kirjojen ilmestymisvuoden mukaan lisäämällä kenttään Vuosi tietyt vuodet esim. 2006-2012, seuraavaan hakuun 2000-2005 jne.

Genren mukaista ryhmittelyä on vaikeampi saada. Uusi kaunokirjallisuus on asiasanoitettu, eli voit lisätä haluamasi asiasanan kenttään Asiasana. Käytettävät asiasanat voit tarkistaa verkkoasiasanastosta http://vesa.lib.helsinki.fi/. Asiasanan lisäämällä et kuitenkaan saa täydellistä listaa, koska kaikkea kaunokirjallisuutta ei ole asiasanoitettu.