Miten Littoinen liittyy tarinaan Heinähatusta, Vilttitossusta ja Littoisten riiviöstä? Kirjailijat ovat tamperelaisia ja Littoinen Turun naapurissa.

Kysytty

Miten Littoinen liittyy tarinaan Heinähatusta, Vilttitossusta ja Littoisten riiviöstä? Kirjailijat ovat tamperelaisia ja Littoinen Turun naapurissa.

Vastaus

Vastattu

Tarina ei varsinaisesti liity Littoisiin. Mutta perheen äiti Hanna Kattilakoski on aikoinaan käynyt koulua Littoisissa.  Ja kun poliisi Rillirousku haluaa selvittää, kuka on se riiviö, joka kasteli hänet vesi-ilmapalloilla, Hanna keksii hädissään, että riiviö on muuttanut Littoisiin. Hän nimittäin itse pudotti pallot Rillirouskun päähän vahingossa.

Tämä selviää kirjan uudemman painoksen (2014) sivuilta 22-23.