Miten liittyivät mustat pavut muinaisten roomalaisten Lemuria--juhlaan?

Kysytty

Miten liittyivät mustat pavut muinaisten roomalaisten Lemuria--juhlaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä vastauksena käännös sivulta:

https://mythologycrafts.com/lemures-and-roman-bean-recieps/

"Festivaali järjestettiin kolmena ei-peräkkäisenä päivänä toukokuussa (9., 11. ja 13. päivä).  Festivaalin aikana ihmiset suorittivat erilaisia ​​rituaaleja päästäkseen eroon pahoista hengistä ja varmistamaan, etteivät aaveet vahingoittaneet eläviä. Rituaaleihin sisältyi miespuolinen perheenpää (tunnetaan nimellä paterfamilias) kävelemässä paljain jaloin keskiyöllä ja heittäen tummia papuja olkapäälleen.  Tummat pavut yhdistettiin alamaailmaan niiden värin ja kyvyn synnyttää uutta elämää vuoksi (lisätietoja alamaailman myyteistä Persephone- ja Cerberus-käsitöiden avulla.) Kun talon isä vaelsi ympäriinsä paljain jaloin heittäen papuja, hän huusi: "Minä heitän nämä lemurit ulos, näillä papuilla lunastan itseni ja perheeni." Rituaalin päätteeksi perhe keräsi pavut. Pavut symboloivat kuolleita ja pystyivät imemään haamujen negatiivisen energian. He uskoivat, että tämä karkottaisi kaikki talossa piilevät pahat henget.  Pavut joko poltettiin tai heitettiin juoksevaan veteen, kun kaikki talossa olevat puhdistivat itsensä pesemällä kätensä ja jalkojaan."

Aiheesta myös Britannicassa:

https://www.britannica.com/topic/Lemures#ref143106