Miten kirjoitan kiinaksi (ei siis kiinalaisilla kirjaimilla) Elämä on erehtymistä!

Kysytty

Miten kirjoitan kiinaksi (ei siis kiinalaisilla kirjaimilla) Elämä on erehtymistä!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Altavista-hakupalvelussa on käännösohjelma Babel Fish, jolla pystyy kääntämään tekstiä kieleltä toiselle. Suomen kieli ei ole vaihtoehtona, mutta esim. englannin kieleltä kiinan kielelle tekstiä voidaan kääntää. Tässä on linkki käännösohjelmaan, voit itsekin kääntää lauseita.

http://babelfish.altavista.com/

Kirjastosta löytyy myös kiinan kielen sanakirjoja ja kielikursseja, joiden avulla voit opiskella enemmänkin kiinan kielestä. Esim. seuraavista teoksista voisi olla sinulle apua:
Guangyun, Li : Suomi-kiina-suomi : matkakieliopas
Guo, Hai : Kiinaa matkailijoille
Guo, Hai: Matka Kiinan kieleen ja kulttuuriin = Zhongguo yuyan he wenhua rumen

Nämä kaikki saat lainattua Kiimingin kirjaston kautta, saatavuuden voit kysyä kirjastosta tai tarkistaa itse Outi-kirjastojen aineistohaulla osoitteessa
http://outikirjastot.fi/Outi?formid=form2

Tervetuloa kirjastoon!