Miten kirjastossa pystyy tulostamaan vaivattomasti?

Kysytty

Miten kirjastossa pystyy tulostamaan vaivattomasti?

Vastaus

Vastattu

Kaikissa Turun kaupunginkirjaston toimipisteissä on käytössä kirjastokorttitulostus. Tulostamiseen tarvitset oman voimassa olevan Vaski-kirjastojen kirjastokortin ja siihen liitetyn PIN-koodin. Kortti rekisteröidään ennen ensimmäistä tulostuskertaa monitoimilaitteella, ja vasta sen jälkeen tulostettu tiedosto ohjautuu oman kirjastokortin tulostusjonoon. Kirjastokortille ladataan asiakaspalvelupisteellä tulostussaldoa joko kortti- tai käteismaksulla. Tarvittaessa henkilökunta neuvoo tulostamisessa.

Lisätietoa tulostamisesta kirjastossa on Turun kaupunginkirjaston verkkosivuilla osoitteessa https://www.turku.fi/tulostaminenkirjastossa .

Tulosteiden ja kopioiden hinnat/sivu:

  •  A4, mustavalkoinen 0,20 € (sis. alv 24 %)
  •  A3, mustavalkoinen 0,40 € (sis. alv 24 %)
  •  A4, värillinen 0,80 € (sis. alv 24 %)
  •  A3, värillinen 1,00 € (sis. alv 24 %)
  •  skannaus muistitikulle tai sähköpostiin 0,00 €.

Jos sinulla ei ole kirjastokorttia, voit hankkia sen kirjastosta tai pyytää henkilökunnalta lainaksi vierailijakorttia tulostusta varten. Kirjastokortin hankkimista varten tarvitset mukaan kuvallisen henkilöllisyystodistuksen.

Lähikirjastoissa tulostaminen onnistuu omatoimiaikoinakin, kunhan kirjastokortti on rekisteröity tulostusjärjestelmään monitoimilaiteella ja kirjastokortilla on tarpeeksi tulostussaldoa.