Miten jumalolento Thea ja englanninkielinen sana theatern liittyvät toisiinsa?Kysymyksessä on ehkä kreikkalainen tai roomalainen mytologia.

Kysytty

Miten jumalolento Thea ja englanninkielinen sana theatern liittyvät toisiinsa?Kysymyksessä on ehkä kreikkalainen tai roomalainen mytologia.

Vastaus

Vastattu

Suoranaista yhteyttä ei näillä kahdella sinänsä ole. Sen sijaan nimi ja sana liittyvät etymologialtaan yhteen. Antiikin kreikan sana thea on molempien sanojen rakenteessa.

Lähde:

THEIA - Greek Titan Goddess of Sight & Heavenly Light (theoi.com)  Theia: thea, näkö, theiazô, ennustus.

THEATRE definition and meaning | Collins English Dictionary (collinsdictionary.com) Theatre: theasthai, katsoa, thauma, ihme.

Theatre - Wikipedia