Miten jatkuvat sanat laulussa: "Kuningas oli vanha arvokas, mutta iloinen luonteeltaan. Imi piippua hän, liemen joi kirpeän ..."?

Kysytty

Miten jatkuvat sanat laulussa: "Kuningas oli vanha arvokas, mutta iloinen luonteeltaan. Imi piippua hän, liemen joi kirpeän ..."?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on nimeltään Kuninkaan viuluniekat ja se löytyy esim. seuraavasta julkaisusta "Laulutunti : lauluja luokille 3-6" Porvoo ; Helsinki : WSOY, 2005 (Sanat, melodia, sointumerkit, runsas kuvitus) ja levyltä "Musikantti. 3-4 : Laulu- ja liikuntaäänite".

Sanat menevät seuraavasti:

Kuningas oli vanha arvokas, mutta iloinen luonteeltaan,
Imi piippua hän, liemen joi kirpeän, sitten kutsui hän viuluniekkojaan.
Jokaisella soittajalla hieno viulu on,
eikä hienompaa lie alla auringon,
Ja ne viulut kun soi, kukaan voittaa ei voi
viuluniekkoja kuulun kuninkaan.

102 ääntä
Asiasanat

Kommentit

olisiko mahdollista saada vielä loputkin säkeistöt?

Tekijänoikeussyistä emme julkaise kokonaisia tekstejä uudelleen julkisessa arkistossamme. Sen sijaan voimme kopioida ne asiakkaan pyynnöstä ja lähettää hänen sähköpostiosoitteeseensa, joten kannattaa kysyä kirjastonhoitajalta, http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu
Toimitus