Miten Helmet-haku toimii, kun Hausa on a niinkuin aiti. Tannekaan ei saa kirjoitettua suomenkielen viimeisia aakkosia

Kysytty

Miten Helmet-haku toimii, kun Hausa on a niinkuin aiti. Tannekaan ei saa kirjoitettua suomenkielen viimeisia aakkosia

Vastaus

Vastattu

Ongelma kuulostaa nyt hieman laajemmalta kuin vain Helmet-ongelmalta. Minulla ääkköset toimivat sekä tässä että Helmet haussa.

Olisiko selaimen kieliasetus muuttunut englanniksi?

Kirjastojen asiakaskoneilla se on melko tavallista.

Peda.net neuvoo:"Katosivatko ääkköset, ja ö-kirjaimen tilalle tulee puolipiste? Olet ehkä vahingossa painanut yhtä aikaa näppäimiä Alt ja Shift. Ei hätää.

Kun painat näppäimiä uudelleen, ääkköset palautuvat." Linkki sivustolle

Jos tästä ei ollut apua, voisitko lähettä palautetta https://helmet.finna.fi/Feedback/Home