Miten Gilgameshin suomennokset eroavat toisistaan?

Kysytty

Miten Gilgameshin suomennokset eroavat toisistaan?

Vastaus

Vastattu

Gilgamesh suomennosten vertailua ei ole tehty (tai ainakaan julkaistu)

Finnan mukaan suomennoksia ovat tehneet:

Salonen, Armas (suom.): Gilgamesh-eepos. Maailman vanhin sankaritaru. WSOY, Helsinki 1943.

Salonen, Armas (suom.): Gilgameš. Maailman vanhin sankaritaru. WSOY, Porvoo – Helsinki – Juva 1980. Uusi suomennos.  sekä

Hämeen-Anttila, Jaakko (suom.): Gilgamesh: Kertomus ikuisen elämän etsimisestä. Helsinki: Basam Books, 2000. ISBN 952-9842-34-1. Linkki Teoksen verkkoversio

Kaikkia suomennoksia on saatavissa Helka-kirjastoista Helsingistä. Linkki hakutulokseen