Miten ei-pestävistä esineistä voisi parhaiten poistaa epämiellyttäviä hajuja? Perin hometalossa asuvalta sukulaiseltani kalliita kameroita ja optiikkaa, mutta…

Kysytty

Miten ei-pestävistä esineistä voisi parhaiten poistaa epämiellyttäviä hajuja?

Perin hometalossa asuvalta sukulaiseltani kalliita kameroita ja optiikkaa, mutta kaikki haisevat pistävästi hometalolta. Pestäviä tavaroita olen pessyt etikalla ja pesuaineella useita kertoja ja se on auttanut, mutta näitä ei tietysti voi pestä yhtä perinpohjaisesti. Muoviosat olen pyyhkinyt miedolla pesuaineella. Olen koittanut pitää tavaroita lasitetulla parvekkeella ja myös laatikossa hajuja mahdollisesti imevän kissanhiekan kanssa, mutta mikään ei ole tuntunut poistavan hajua oikeastaan lainkaan, vaikka esineet ovat olleet minulla jo kohta neljä kuukautta.