Mitähän mahtavat olla nuo yksiköt, johon ko. tykkimies on siirretty? Liitteessä "epäselvä siirto" on tuo viimeinen kohta epäselvää: ???? 10.8.40 Ja liitteessä …

Kysytty

Mitähän mahtavat olla nuo yksiköt, johon ko. tykkimies on siirretty? Liitteessä "epäselvä siirto" on tuo viimeinen kohta epäselvää: ???? 10.8.40
Ja liitteessä "epäselvä siirto 2" on epäselvää: Kt-koul. ja...
Mitähän mahtavat tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu

Ensimmäisessä epäselvässä siirrossa kyseessä voisi olla Linnoitustykistöpatteristo 5. Patteriston esikunta sijaitsi 13.7.1940 lähtien Joensuun Vainonniemessä. Patteriston linnakkeet olivat eri puolilla Pohjois-Karjalaa. Patteriston perustamista välirauhan aikana kuvataan muutamalla sivulla Teuvo Rönkkösen linnoitustykistöhistoriikissa:

Rönkkönen, T. (2006). Suomen linnoitustykistö 1940-1944. Sotamuseo.

Toisen epäselvän siirron lukisin "...kenttätykistökoulu ja varustustöitä 7kk".