Mitähän eläkeläisten palvelukeskusten ohjaajat tekevät nyt kun palvelukeskukset ovat suljettuna?

Kysytty

Mitähän eläkeläisten palvelukeskusten ohjaajat tekevät nyt kun palvelukeskukset ovat suljettuna?

Vastaus

Vastattu

Käännyimme alan todellisen asiantuntijan puoleen ja näin hän vastasi :

Palvelukeskuksien ohjaajat tekevät edelleen työtä ikääntyneiden parissa. Lisäksi palvelukeskukset kuten seniorikeskuksetkin valmistuvat tulevaan Apottiin ja laajamittaisiin koulutuksiin jotka ovat jo osittain käynnistyneet.
Ohjaajat ovat jatkaneet työskentelyä erityistä tukea tarvitsevien ikäihmisten parissa ohjaten tuettuja pienryhmiä epidemiologisen yksikön antamien koronarajoitusten sekä hygieniaohjeiden mukaisesti esim. muistisairaiden, omaishoitajien ja erityistä yksinäisyyttä kokevien kanssa. Edelleen annetaan sosiaaliohjausta ja neuvontaa pääasiassa tukipuheluiden muodossa. Osa ohjaajista on myös siirtynyt muihin tehtäviin esimerkiksi kotihoitoon tai ryhmäkoteihin. Palvelukeskukset ovat ruvenneet soittamaan tukipuheluita iäkkäille sekä etäryhmiä on lisätty kotihoidon asiakkaille merkittävästi.