Mitä vieraskielisiä teoksia Eeva-Liisa Manner on suomentanut??

Kysytty

Mitä vieraskielisiä teoksia Eeva-Liisa Manner on suomentanut??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eeva-Liisa Manner suomensi hyvin paljon kaunokirjallisuutta niin lapsille kuin aikuisillekin. Mannerin kääntämien teosten lista on todella pitkä.

Kirjallisuusverkkopalvelu Kirjasammossa on lista Mannerin käännöksistä, mutta näyttää siltä, että se ei ole täysin kattava. Linkeistä aukeaa sivu, jossa on tarkemmat tiedot teoksesta.

Eeva-Liisa Manner Kirjasammossa

Esimerkiksi teoksessa Suomen kirjailijat 1917 - 1944 (toimi. Hannu Launonen et al., SKS, 1981) on lista Eeva-Liisa Mannerin kääntämistä teoksista.

Suomen kirjailijat 1917 - 1944 Helmetissä