Mitä vähän helppolukuisempaa fantasiaa löytyisi? Poika 10v piti kovasti Veljeni Leijonamielestä. Potterit ja Tolkienit kiinnostavat, mutta ovat vielä kirjoina…

Kysytty

Mitä vähän helppolukuisempaa fantasiaa löytyisi? Poika 10v piti kovasti Veljeni Leijonamielestä. Potterit ja Tolkienit kiinnostavat, mutta ovat vielä kirjoina vaikeammin lähestyttäviä.

Vastaus

Vastattu

Tein tarkennetun Helmethaun hakusanoilla fantasia ja nuortenkirjallisuus ei potter ei tolkien. Rajasin vielä kirjoihin ja suomenkieliseen aineistoon. Hakutuloksena oli 414 kirjaa.

Niistä vosivat Andy Griffithsin Maailman paras puumaja -kirjat, Mila Teräksen Kadonnut kaupunki tai Erin Hunterin soturikissa -sarja voisivat olla kiinnostavia.Helmet hakutulos

Jos nämä eivät osuneet, niin voitte kysellä aina apua lastenosaston henkilökunnalta.