Mitä työväen-, kansalais-, vapaa- yms. opistoja toimii ent. Lapin läänin alueella?

Kysytty

Mitä työväen-, kansalais-, vapaa- yms. opistoja toimii ent. Lapin läänin alueella?

Vastaus

Vastattu

Lista kansalaisopistoista löytyy kansalaisopistot.fi -sivustolta. Voit myös tarkastella kartasta opistojen sijainteja. Lisätietoja voit kysyä myös Kansalaisopistojen liitosta (KoL).

Kansalaisopistot.fi: Opistojen yhteystiedot https://kansalaisopistot.fi/kansalaisopistot/

Kansalaisopistojen liiton yhteystiedot: https://kansalaisopistojenliitto.fi/yhteystiedot/

0 ääntä

Kommentit

Listassa opistot ovat aakkosjärjestyksessä, eivät maantieteellisessä. Nimet tyyppiä Ahjolan, Auralan, Autereen opisto eivät avaudu tietämättömälle. Sitä vastoin yhteystiedot-sivulle liitetystä kartasta oli apua.
Monissa pohjoisissakin opistoissa on etä- eli verkkokursseja, joihin voi osallistua myös täältä matkojen takaa. Esimerkiksi Reidarin jäljillä (Särestöniemi), Pohjoisen valo ja yötaivas, Uskontolukutaito, Suomen parhaat vaellusreitit, Turvallista elämää kotona, Inarinsaamea musiikin kautta - tällaista ei jäänyt mieleen pääkaupunkiseudun isojen opistojen ilmonet.fi:stä.