Mitä tutkimuksia on tehty käsillä tekemisen tai luovan toiminnan vaikutuksista (mielen)terveyteen, hyvinvointiin tai aivojen toimintaan ja oppimiseen?

Kysytty

Mitä tutkimuksia on tehty käsillä tekemisen tai luovan toiminnan vaikutuksista (mielen)terveyteen, hyvinvointiin tai aivojen toimintaan ja oppimiseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kattavaa listausta lienee mahdotonta tehdä, mutta tässä muutamia tietokirjoja ja tutkimuksia aiheesta:

Minna Huotilainen: Näin aivot oppivat

Jo Boaler: Rajaton mieli: opi, elä ja kehity ilman esteitä

Petri Paavilainen: Kuinka ajatukset syntyvät: aivotutkimuksen ajankohtaisia kysymyksiä

Minna Huotilainen & Leeni Peltonen: Tunne aivosi

Handmade Wellbeing Handbook: Facilitating art and craft workshops for older people in care settings

Eija Vähälä: Luovan käsityöprosessin yhteydet psyykkiseen hyvinvointiin

Voit myös itse etsiä kirjallisuutta esimerkiksi asiasanoilla taidekasvatus, henkinen hyvimvointi, luovuusterapia, luova toiminta, osaaminen ja aivotutkimus.