Mitä tehdä jos kirjastosta lainatusta konsolipelistä puuttuu peli? Lainasin itsepalvelusta DS-pelin ja huomasin kotona, ettei kotelossa ole peliä. En haluisi…

Kysytty

Mitä tehdä jos kirjastosta lainatusta konsolipelistä puuttuu peli? Lainasin itsepalvelusta DS-pelin ja huomasin kotona, ettei kotelossa ole peliä. En haluisi joutua vaikeuksiin tästä. Mitä tehdä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pahoittelen, että olet saanut pelin sijasta tyhjän kotelon. Asia selviää, kun menet käymään lähimmässä Helmet-kirjastossa, annat kotelon kirjaston palvelupisteen henkilökunnalle ja kerrot, että kotelo oli tyhjä. Henkilökunta voi sitten ruveta selvittelemään puuttuvan pelin kohtaloa ja tehdä sinulle varauksen toiseen kappaleeseen samasta pelistä. Ei tästä sinulle mitään muita vaikeuksia koidu kuin se vaiva, että joudut käymään kirjastossa ja sitten vielä odottelemaan, ennen kuin saat pelin.

Useimmissa kirjastoissa konsolipelit lainataankin henkilökunnalta eikä automaatista, koska pelikotelot pidetään hyllyissä tyhjillään ja niissä on ilmoitus, jossa kehotetaan pyytämään kotelon sisältö henkilökunnalta. En tiedä, mitä kirjastoa käytit, mutta jos sielläkin pidetään pelit erillään koteloista, voi olla, että saat pelin saman tien, kun menet käymään kirjastossa.