Mitä tarkoittaa "ykkösosoitteeton"? Ainakin joskus aiemmin tätä merkintää näki mainoksissa yms. ilmaisjakeluissa. Mistä tuo termi on peräisin?

Kysytty

Mitä tarkoittaa "ykkösosoitteeton"? Ainakin joskus aiemmin tätä merkintää näki mainoksissa yms. ilmaisjakeluissa. Mistä tuo termi on peräisin?

Vastaus

Vastattu

Ykkösosoitteeton kirje muistuttaa joukkokirjettä. Erona on se, että jakeluosoitteet saadaan postin rekisteristä erilaisia hakuja käyttäen. Kohderyhmänä voivat olla esim. tietyn jakelualueen yritykset.

Lähde: Pmm & Co - lyhyt oppimäärä

Postin sivuilla ei enää mainita sanaa ykkösosoitteeton, vaan puhutaan osoitteettomasta suoramainonnasta.