Mitä tarkoittaa vetro sonoro? (juomalasien yhteydessä)

Kysytty

Mitä tarkoittaa vetro sonoro? (juomalasien yhteydessä)

Vastaus

Vastattu

"Vetro sonoro" ilmaisee, että (juoma)lasit ovat kristallilasia.

Kristallilasi on jaoteltu luokkiin siinä käytetyn lasin ominaisuuksien mukaan (esim. metallioksidipitoisuus, tiheys). "Vetro sonoro" on italiankielinen nimitys yhdelle näistä luokista (ks. oheisen direktiivin liite 1).

eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/TXT/PDF/?uri=CELEX:01969L0493-19860101&qid=1713947927833