Mitä tarkoittaa vernakulaarinen? Mitä tarkoittaa vernakulaarinen valokuvaaminen? Mitä vernakulaarinen valokuvaaminen tarkoittaa antropologiassa?

Kysytty

Mitä tarkoittaa vernakulaarinen? Mitä tarkoittaa vernakulaarinen valokuvaaminen? Mitä vernakulaarinen valokuvaaminen tarkoittaa antropologiassa?

Vastaus

Vastattu

Vernakulaarinen tarkoittaa yleensä kansanomaista. Vernakulaarinen valokuvaaminen on amatöörivalokuvausta eli valokuvausta, jossa kuvaajana ei ole ammattilainen tai taidevalokuvaaja. Antropologiassa amatöörivalokuvaajien ottamat valokuvat voivat toimia lähdeaineistona.

Ks. Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Vernacular_photography