Mitä tarkoittaa nimi Madeleine?

Kysytty

Mitä tarkoittaa nimi Madeleine?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etunimi Madeleine on ranskankielinen muunnos nimestä Magdalena tai Magdaleena (hepr. Magdalasta kotoisin oleva). Nimi on muunnos Jeesuksen ystäväpiiriin kuuluneesta Magdalan Mariasta ja sitä on Suomessa käytetty jo keskiajalla. Nimestä on paljon lyhentymiä ja erikielisiä muunnoksia, joista ehkä suomalaisille tutuin on Leena.

Lähde: Lempiäinen, Pentti SUURI ETUNIMIKIRJA

Tilastokeskuksella on myös nimitietoa internetissä, jos kiinnostusta riittää, osoite:

http://www.stat.fi/tup/tilastokirjasto/etunimet.html