Mitä tarkoittaa miekojärven nimessä sana, mieko? Miekojärviä löytyy suomen Ylitorniosta ja ruotsin Överkalixin alueelta.

Kysytty

Mitä tarkoittaa miekojärven nimessä sana, mieko?

Miekojärviä löytyy suomen Ylitorniosta ja ruotsin Överkalixin alueelta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen murteiden sanakirjan mukaan "vähän ennen kutuaikaa kala ui miekoa". Esimerkki miekko-substantiivin käytöstä on peräisin Kiteeltä.