Mitä tarkoittaa jos järjestelmäkamerasta myydään vain runko? Voiko sillä rungolla siis kuvata? Jos ei mitä tarvitaan runkoon että voi kuvata?

Kysytty

Mitä tarkoittaa jos järjestelmäkamerasta myydään vain runko? Voiko sillä rungolla siis kuvata? Jos ei mitä tarvitaan runkoon että voi kuvata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pelkällä järjestelmäkameran rungolla ei voi kuvata. Kameraan tulee hankkia myös linssi eli objektiivi.

1 ääntä

Kommentit

Ammattilaisten suosimat järjestelmäkamerat myydään yleensä ilman linssiä, sillä ammattilainen haluaa käyttää erilaisia linssejä eri tilanteissa.

Järjestelmäkamera on tavallisesti suunnattu ammattilaiselle. Aloittelijalle hyvä vaihtoehto on tavallinen kamera, jonka linssiä ei voi vaihtaa. Yhdellä linssillä pääsee pitkälle ja oppii varmasti hyvin kuvaamaan.

Mutta jos taas halutaan kuvata esim kauas (teleobjektiivilla) tai vaikka todella lähelle (makrokuvia), silloin yksi linssi ei riitä. Kameralla lyötyy satoja käyttötarkoituksia, aina henkilökuvista luontokuviin ja avaruuskuviin. Tämän takia markkinoilla on tarjolla kymmeniä erilaisia linssejä.

Tässä esimerkiksi kattava opas, jos tarkoitus on hankkia aloittelijalle sopiva järjestelmäkamera
https://www.blindspot.fi/jarjestelmakamera-aloittelijalle/