Mitä tapahtuu jos ajaa autolla kovaa vauhtia (esim. 100km/h) ja sitten hidastamatta yhtäkkiä vaihtaa pakin päälle ja nostaa kytkintä eli alkaa oikeasti…

Kysytty

Mitä tapahtuu jos ajaa autolla kovaa vauhtia (esim. 100km/h) ja sitten hidastamatta yhtäkkiä vaihtaa pakin päälle ja nostaa kytkintä eli alkaa oikeasti pakittaa? Hajoaako auto alta vai pyörähtääkö ympäri vai meneekö vain vaihdelaatikko hajalle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Paljon autoileva kirjastonhoitaja kertoi, että mitä todennäköisemmin auto juurikin pyörähtää ympäri ja vaihdelaatikko hajoaa.

3 ääntä

Kommentit

... mistä syystä useimmissa autoissa kai pakkia ei saakaan vauhdissa päälle?