Mitä suomennoksia on saatavana Shakespearen näytelmästä Richard III ja mistä teoksista ne löytyvät?

Kysytty

Mitä suomennoksia on saatavana Shakespearen näytelmästä Richard III ja mistä teoksista ne löytyvät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Shakespearen näytelmän Richard III ovat suomentaneet Paavo Cajander ja Matti Rossi. Paavo Cajanderin suomennokset löytyvät seuraavista laitoksista.
Shakespeare, William:
- Dramoja, osa 15, Suomalaisen kirjallisuuden seura 1897
- Draamoja, osa 15, Suomalaisen kirjallisuuden seura 1920
- Draamat, osa 4, WSOY [1919]-1944
- William Shakespearen kootut draamat, osa V, WSOY 1950
- Kootut draamat, osa 5, Porvoo 1958

Matti Rossin suomennokset ovat ilmestyneet seuraavina laitoksina.
Shakespeare, William:
- Rikhard III, Tammi 1977, ISBN 951-30-4043-7
- Rikhard III, Yleisradio 1985
- Rikhard III, WSOY 2004, ISBN 951-0-29490-X

Tiedot löytyvät Fennicasta, Suomen kansallisbibliografiasta, jonka osoite on https://fennica.linneanet.fi/ .