Mitä sukua ovat toisilleen Nils Grotenfelt ja Gösta Grotenfelt? Nils oli Joroisten Järvikylän kartanon isäntä. Oliko myös Gösta sieltä? Molemmat vaikuttuvat…

Kysytty

Mitä sukua ovat toisilleen Nils Grotenfelt ja Gösta Grotenfelt? Nils oli Joroisten Järvikylän kartanon isäntä. Oliko myös Gösta sieltä? Molemmat vaikuttuvat 1800-luvun maataloudessa merkittävästi. Molemmat ottivat mm. kantaa silloiseen karjanjalostukseen. Nils oli ensimmäisen maaviljelyshallituksen päälikkö. Gösta oli tohtori. Gösta on Seppo Simosen (1950) Ayrshirerodun historia-kirjan mukaan kritikoinut ulkomaalaisten siitosnautojen tuontia Suomeen ja ihmetellyt mm. milloin muoti vaatii elefanttien ja antilooppien tuontia ja jalostamista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maanviljelysneuvos Nils Grotenfelt (1846-1902) oli maanviljelysopin professori Gösta (Karl Gustaf Johannes) Grotenfeltin (1855-1922) isoveli.