Mitä sanoo sähkölaki siitä, mitä pitää näkyä sähkölaskussa?

Kysytty

Hei!
Mitä sanoo sähkölaki siitä, mitä pitää näkyä sähkölaskussa?

Vastaus

Vastattu

Laskutuksesta säädetään sähkömarkkinalaissa (588/2013). Sen luvun 13 a 105 c § mukaan laskussa on esitettävä seuraavat tiedot:

1) palvelutarjoajan nimi ja yhteystiedot, puhelinnumero ja sähköpostiosoite;

2) maksettava hinta;

3) laskun eräpäivä;

4) laskutuksen perusteena käytettävien mitattavien suureiden määrät tai, jos laskutuksen perusteena käytetään mitattavien suureiden perusteella muodostettavia yhdistettyjä suureita, tällaisten yhdistettyjen suureiden määrät laskutuskaudella;

5) erittely siitä, miten suorituksen tai palvelun hinta muodostuu;

6) suorituksen tai palvelun nimi;

7) loppukäyttäjän käyttöpaikkatunnus;

8) sopimuksen voimassaoloaika.

Lähde ja lisätietoa: Sähkömarkkinalaki https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2013/20130588#O5L13a