Mitä samantyylisiä kirjoja on kuin "Punaista, valkoista ja kuninkaansinistä"? Kaipaisin nimenomaan suomenkielisiä/suomeksi käännettyjä romaaneja miesten…

Kysytty

Mitä samantyylisiä kirjoja on kuin "Punaista, valkoista ja kuninkaansinistä"? Kaipaisin nimenomaan suomenkielisiä/suomeksi käännettyjä romaaneja miesten välisestä ihastumisesta, suhteiden alkamisesta tai suhteista (M/M). Toiveena olisi, että kirja ei liittyisi sotaympäristöön (kuten esim. Bolla) tai olisi kovin synkkäsävyinen. Call me by your name -kirjan olen jo lukenut, ja jotain samantyyppistä etsinnässä:)

Vastaus

Vastattu

Mainitsemaasi André Acimanin Kutsu minua nimelläsi -kirjaan on ilmestynyt itsenäinen jatko-osa Etsi minut (2020). Onko se tuttu?

Poikien tai miesten välisiä rakkaussuhteita käsitellään myös seuraavissa nuorten aikuisten kirjoissa:

Albertalli, Becky: Minä, Simon, Homo sapiens (2017)
Klune, T.J.: Kuiskailevan oven alla (2023)
Oseman, Alice: Heartstopper-sarja
Sutter, James L: Darkhearts (2023)
Thomas, Aiden: Hautausmaan pojat (2021)

Lisää nuorten sateenkaarikirjoja löytyy tästä Kirjasammon listauksesta:
https://www.kirjasampo.fi/fi/sivupiiri-sateenkaarikirjoja-nuorille

Muita BookTok-suosikkeja suomeksi tässä listassa:
https://www.kirjasampo.fi/fi/sivupiiri-kirjatokista-tutut-nuortenkirjat

Mukavia lukuhetkiä!