Mitä ötököitä ja miten niistä pääsisi eroon? Näitä on sälekaihdinten välissä useampi kymmentä ja pihalla näkynyt, mutta eivät ole vielä sisälle yrittäneet…

Kysytty

Mitä ötököitä ja miten niistä pääsisi eroon? Näitä on sälekaihdinten välissä useampi kymmentä ja pihalla näkynyt, mutta eivät ole vielä sisälle yrittäneet päästä.

Vastaus

Vastattu

Kokeilin tähän Googlen kuvahakua. Voisivatko ötökät olla jäytiäisiä? Ne ovat harmittomia, vaikka saattavatkin asua talojen seinissä. Katso LuontoPortti - verkkolehti - Mikä tämä vaalea ötökkä on?

Jos ötökät pysyvät talon ulkopuolella tai niistä ei ole kuin esteettistä haittaa, jättäisin ne rauhaan. Kaikenlainen ötököiden ja muun elävän myrkyttäminen, varsinkin ulkona, voi aiheuttaa mittaamatonta vahinkoa luonnon monimuotoisuudelle. Itseään voi siedättää suvaitsemaan ötököitä esimerkiksi aloittamalla puutarhaharrastuksen.