Mitä olivat pienet vihreät miehet, jotka tulivat katetuissa kuorma-autoissa Krimille Venäjältä?

Kysytty

Mitä olivat pienet vihreät miehet, jotka tulivat katetuissa kuorma-autoissa Krimille Venäjältä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Termillä "pienet vihreät miehet" tarkoitetaan tunnuksettomia sotilashenkilöitä.
Lähde:
https://yle.fi/a/3-9721619

Esimerkiksi näiden kirjojen avulla voit perehtyä Krimin miehitykseen:

  • Hellenberg, Timo : Silminnäkijät : taistelu Ukrainasta. Docendo, 2016
  • Kniivilä, Kalle : Krim on meidän. Into, 2015
  • Puistola, Juha-Antero : Itä-Ukraina - lännen etuvartio. Docento, 2020
  • Sakwa, Richard : Taistelu Ukrainastaa : kuinka idän ja lännen intressit törmäsivät. Vastapaino, 2016