Mitä nimet Riku ja Ritva tarkoittavat ja mistä ne ovat ovat peräisin? Kiitos vastauksesta jo etukäteen.

Kysytty

Mitä nimet Riku ja Ritva tarkoittavat ja mistä ne ovat ovat peräisin? Kiitos vastauksesta jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ritva-nimen taustalla on suomen kielen sana ritva, joka tarkoittaa hentoa lehtipuun oksaa. Voit lukea lisää nimestä täältä.

Riku on suomalainen lyhentymä Rikhardista. Nimeä on käytetty myös esimerkiksi Fredrikin, Kristianin ja Riston kutsumamuotona. Riku- ja Rikhard-nimen taustalla on muinaissaksan Richard (’mahtava’ + ’voimakas’). Riku-nimestä voit lukea nimestä lisää täältä.

https://www.kotus.fi/nyt/kysymyksia_ja_vastauksia/nimien_alkuperasta