Mitä muuta voi lukea, jos piti Kaari Utrion kirjasta Rautalilja ja on kiinnostunut 1800-1900 lukujen romanttisesta romaaneista, erityisesti ruukeista

Kysytty

Mitä muuta voi lukea, jos piti Kaari Utrion kirjasta Rautalilja ja on kiinnostunut 1800-1900 lukujen romanttisesta romaaneista, erityisesti ruukeista. Utriot ja Tuomiset on jo luettu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esimerkiksi seuraavat 1800-1900-luvuille sijoittuvat romanttiset historialliset sarjat voisivat kiinnostaa sinua:

Ann-Christin Antell: Puuvillatehdas -sarja, ensimmäinen osa Puuvillatehtaan varjossa, 2021
Harriet Hegstad: Emma ja Johannes -sarja, ensimmäinen osa Haaveita, suom. 2023 (sijoittuu Norjaan)
Virpi Hämeen-Anttila: Synnyinmaa-sarja, ensimmäinen osa Sarastus, 2023
Kaisa Ikola: Betty-sarja, ensimmäinen osa Betty 2020 (sijoittuu Skotlantiin)
Sara Medberg: Silkkisisaret -sarja, ensimmäinen osa Kamarineitsyt, 2020, uudemman painoksen nimeke Charlotta
Helena Steen: Parempaa väkeä -sarja, ensimmäinen osa Paikka hyvässä perheessä, 2021(suomalaistyttö lähtee piiaksi Englantiin)
Karen Swan: Kesytön saari -sarja, ensimmäinen osa Kesytön saari, suom. 2023 (sijoittuu Skotlantiin)
Leila Tuure: Piiritanssi-sarja, ensimmäinen osa Piiritanssi, 2009
Satu Tähtinen: Moraalisten naisten kirjakerho -sarja, ensimmäinen osa Lordi D ja muita seurapiirisalaisuuksia, 2024  (sijoittuu Lontooseen)

Jos en ole tarkentanut tapahtumapaikkaa, niin tapahtumat sijoittuvat Suomeen.

Yksittäisiä romanttisia historiallisia kirjoja ovat esimerkiksi
Katja Alvik: Rakkautta ruukin varjossa, 1980
Ulla-Lena Lundberg: Liekinkantajat, 2022
Leila Tuure: Eilisen sillat, 1990