Mitä kirjoja suosittelisitte 6-vuotiaalle pojalle, joka lukee jo sujuvasti? Nauttii selvästi huumorista, mutta myös jännityksestä ja ehkä fantasiastakin.

Kysytty

Mitä kirjoja suosittelisitte 6-vuotiaalle pojalle, joka lukee jo sujuvasti? Nauttii selvästi huumorista, mutta myös jännityksestä ja ehkä fantasiastakin. Ella ja kaverit -sarjan ahmi nopeasti, Supermarsut ja Puluboit on nekin luettu ja nyt luki Soturikissojen ensimmäisen osan. Äidin mielestä jälkimmäisissä on kuitenkin eskarilaiselle liikaa väkivaltaa, joten haluaisin löytää tilalle jotain muuta kuitenkin lapsen mielestä yhtä kiinnostavaa.

Vastaus

Vastattu

Tiedustelit 6-vuotiaalle huumorista, jännityksestä ja fantasiasta pitävälle pojalle sopivia kirjavinkkejä.

Jos hän oli jo lukenut Timo Parvelan Ella-kirjat, samalla tekijällä on myös uudempi Pate-sarja, jossa Ella-kirjoista tuttu Pate seikkailee ja koheltaa humoristiseen tyyliin.

Suosittelisin seuraavia kirjoja, joista useimmat ovat sarjoja:

  • Brinck, Camilla: Musse ja Helium -sarja (fantasia, seikkailu)
  • Clary, Julian: Me Ponnekkaat -sarja (huumori)
  • Colfer, Eoin: Legenda pottu-Mäkisestä + muut Colferin humoristiset kirjat
  • Copeland, Sam: Sami muuttuu kanaksi/hirmuliskoksi/mammutiksi (huumori)
  • Frölander-Ulf, Lena: Nelson Tiikeritassu (seikkailu)
  • Gough, Julian: Karhu ja kaniini -sarja (huumori)
  • Hirvonen, Elina: Pehmoeläinten maailmanneuvosto -sarja (seikkailu, fantasia)
  • Hurme, Vuokko: Huimaa-sarja, 1. osa Kiepaus (fantasia, seikkailu)
  • Lybeck, Sebastian: Latte-siili -sarja (seikkailu)
  • Montefiore, Santa: Lontoon kuninkaalliset kanit -sarja (fantasia, seikkailu)
  • Niemelä, Reetta: Pikkiriin pulmatoimisto -sarja (seikkailu, huumori)
  • O'Connell, David: Hitulaiset-sarja (seikkailu, huumori)
  • Portin Anja: Radio Popov (seikkailu)
  • Ristimäki, Arhippa: Uku ja Lele -sarja (seikkailu)
  • Unkari, Arttu: Isämies-sarja (huumori)

Hyviä lukuhetkiä!