Mitä kirjoja suosittelisit 11-vuotiaalle koulussa menestyvälle herkälle tytölle, joka ei koulukirjojen lisäksi juurikaan lue mitään. Mistä olisi turvallista…

Kysytty

Mitä kirjoja suosittelisit 11-vuotiaalle koulussa menestyvälle herkälle tytölle, joka ei koulukirjojen lisäksi juurikaan lue mitään. Mistä olisi turvallista aloittaa? Myös joitakin lyhyitä tietokirja-vinkkejäkin voisi olla joukossa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollegani ehdotti seuraavaa:

Tärkeitä tietoja eläimistä / Maja Säfström

- Kauniisti kuvitettu pikku opus täynnä hassuja tietoiskuja eläimistä. Kenguru ei osaa peruuttaa, pöllöllä on kolmet luomet ja saukot pitävät toistensa käsistä kiinni kun nukkuvat meressä.

Näistä voisi löytyä sopivia :
Kanto, Anneli : Tulikärpäset-sarja
Henna Helmi: Nellyn uudet kuviot
Hagmar, Pia: Klara-sarja
Halvarsson, Isabelle: Täplä saa vainun ja Täplä: vaarallinen matka
Kulovesi, Anja: Susannan selviytymisopas
Salmi, Ronja. Onks noloo ja Onks noloo ?:leirikoulussa
Russell, Rachel: Nolo elämäni-sarja
Salmi, Veera: Puluboi-sarja
Marttinen, Tittamari: Viivi Pusu-sarja
Karvonen, Tytti:  Rasseli ja Tuisku
Ala-Harja, Riikka Kahden perheen Ebba
Sandelin, Annika Yönmustaa ja ihanaa : [Yokon yökirja]
Ibbotson, Eva Virta vie viidakkoon /
Holm, Jennifer L. Jokilaakson ainoa tyttö /
Thor, Annika Saari meren keskellä /
Wilson, Jacqueline Tatuoitu äiti

Jukka-Pekka Palviaisen mainiot arkipäivän kuvaukset Allu ja salainen ihailija sekä Allu ja salainen opettaja.

Anneli Kannon Futistyttö -sarja ja Herra Gummi -kirjat.