Mitä kirjailijaa/ kirjasarjaa suosittelisit? Olen nyt lukenut Jane Harperin Luonnon voimat ja Kadonnut mies, sekä Liza Marklundin Napapiirin sekä, suonsilmän…

Kysytty

Mitä kirjailijaa/ kirjasarjaa suosittelisit? Olen nyt lukenut Jane Harperin Luonnon voimat ja Kadonnut mies, sekä Liza Marklundin Napapiirin sekä, suonsilmän ja Tina Frenstedin Epäilys ja Palava kosto.

Kaikki olivat erittäin mielenkiintoisia. Liza Marklundin teoksia olen aikaisempiakin lukenut eli ne pois laskuista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näiden mainitsemiesi kirjojen perusteella saattaisit pitää myös esimerkiksi seuraavista kirjailijoista.

Tana Frenchin Irlantiin sijoittuva Dublinin murhat-sarja. Jokaisessa teoksessa on eri päähenkilö, jonka vaiheisiin sukelletaan syvälle. French on todella mestarillinen kirjoittaja ja hänen henkilöhahmonsa ovat todella mielenkiintoisia. Kirjat kannattaa lukea järjestyksessä, ensimmäinen osa on Pimennossa (WSOY, 2022, suomentanut Natasha Vilokkinen)

Clare Mackintosh on kirjoittanut paljon itsenäisiä trillereitä, jotka ovat kaikki hyviä ja koukuttavia, mutta jos kaipaat sarjalukemista, niin Macintoshin Walesiin sijoittuva Rikosetsivä Ffion Morgan -sarja, voisi olla sinua varten. Sarjan ensimmäinen osa on Tummat vedet (Gummerus, 2022).

Ruotsalaisdekkaristeista taas uusi ja mielenkiintoinen tuttavuus on Lina Areklew, jonka sarjassa Ulvönin murhat, sivutaan myös muun muassa Estonian onnettomuudesta lapsena pelastuneen Fredrikin selviytymiskokemuksia. Sarjan ensimmäinen osa on Juhannusruusut (Tammi, 2021, suomentaja Laura Kulmala).