Mitä kirjaa voisin käyttää tulevien ekaluokkalaisten kanssa työskentelyn aloitukseen, käsitelläkseni jännitystä, uusia asioita ja "isoksi" kasvamista?

Kysytty

Mitä kirjaa voisin käyttää tulevien ekaluokkalaisten kanssa työskentelyn aloitukseen, käsitelläkseni jännitystä, uusia asioita ja "isoksi" kasvamista?

Vastaus

Vastattu

Astrid Lindgrenin Ronja ryövärintytär on tarina kasvamisesta uudessa tilanteessa. Romaanissa käsitellään myös erilaisuuden kohtaamista.

1 ääntä

Kommentit

Helena Bross on kirjoittanut Eelin ja Omarin touhuista helppolukuisia kirjoja Pikku lukuavain -sarjaan. Kirjoissa käsitellään koulumaailmaan liittyviä asioita, esimerkiksi Uusi kaveri -kirjassa Eeli ja Omar aloittavat koulun ja kumpaakin jännittää. Myös Mitähän opettaja sanoo? ja Nauhat solmuun -kirjoissa Omar ja Eeli joutuvat uusiin, vähän kiperiinkin tilanteisiin. Bross on kirjoittanut myös Ekaluokkalaisen kirja : lähde mukaan seikkailuun -kirjan, jossa käsitellään hyvin arkipäiväisiä, mutta ekaluokkalaisille uusia, mietityttäviä asioita ja hankaluuksiakin.