Mitä Ivan Southallin kirjoja on suomennettu,saisiko myös alkuperäiset nimet ja ilmestymisvuodet.Onko niistä filmiversioita.

Kysytty

Mitä Ivan Southallin kirjoja on suomennettu,saisiko myös alkuperäiset nimet ja ilmestymisvuodet.Onko niistä filmiversioita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ivan Southallin (1921-2008) teoksista on ilmestynyt suomeksi Pakkolasku pimeään 1969 (To the Wild Sky), Pensaspalo 1970 ( Ash Road), Päästä pallo lentoon 1970 (Let the Balloon Go) ja Kaupunki on meidän 1973 (Chinaman’s Reef is Ours). Kirjojen kustantaja on Otava ja ne julkaistiin sarjassa Otavan nuortenkirjoja.

Elokuvasovitus on tehty kirjasta Päästä pallo lentoon vuonna 1976. Elokuvan ohjasi Oliver Howes. Southallin teoksesta Hills End on myös tehty televisiosarja.