Mitä helpoilukuista löytyisi 5-vuotiaalle, kun sopivan haastavien kirjojen konteksti on lähinnä koulumaailma, jonne on vielä pari vuotta aikaa. Yksisarvisia ja…

Kysytty

Mitä helpoilukuista löytyisi 5-vuotiaalle, kun sopivan haastavien kirjojen konteksti on lähinnä koulumaailma, jonne on vielä pari vuotta aikaa. Yksisarvisia ja prinsessoja.

Vastaus

Vastattu

Lukupalat-sarjasta löytyy Anna Hallavan Liljan yksisarvitset -sarja. Vähän saman tyyppinen on Vuokko Hurmeen Eläinhoitola Pehmo.

Alex T. Smithin runsaasti kuvitettu Kaarle-sarja on varsin hupaisaa luettavaa. Kirjat ovat noin 90-sivuisia, mutta teksti on väljää, kuten helppolukuisissa kirjoissa. Prinssejä ja prinsessoja esiintyy kirjassa Kaarle palatsissa, jossa Kaarle-koira ja hänen ystävänsä Lordi Nukkasukka joutuvat kuninkaallisiksi lastenvahdeiksi.

Hilary McKayn Milla ja lohikäärme kertoo tytöstä, jonka huoneessa asuu lohikäärme. Tulta syöksevä ystävä on vanhempien mielestä liian hankala pitää kotona. Millasta kertoo myös kirja Mitä me tekisimme ilman Millaa.