Mitä Fontanella-kylpylälle Siilinjärvellä tapahtuu? Olen kuullut, että se saatettaisiin purkaa, koska peruskorjaus tulisi liian kalliiksi.

Kysytty

Mitä Fontanella-kylpylälle Siilinjärvellä tapahtuu? Olen kuullut, että se saatettaisiin purkaa, koska peruskorjaus tulisi liian kalliiksi.

Vastaus

Vastattu

Alun perin on ollut tarkoituksena, että Fontanella-kylpylä remontoidaan. Yle on uutisoinut 1.2.2021, että Siilinjärven kunta aikoo uudistaa Fontanella-kylpylän. Remontointi kuitenkin viivästyi ja syksyllä kunta on tiedottanut, että Fontanellan remontti kilpailutetaan talven 2021-22 aikana uudelleen. Myös toisessa kilpailutuksessa tarjoukset ovat kuitenkin ylittäneet kunnan antaman talousraamin, minkä vuoksi remontin rinnalle on noussut vaihtoehtona toiminnan alas ajaminen. Kunta on tiedottanut asiasta 21.3.2022. Asiaa käsitellään valtuuston kokouksessa aikaisintaan toukokuussa, joten enempää tietoa ei tällä hetkellä ole.