Mitä aluetta Tikkurila on Vantaalla? Itä-Vantaa? Vai onko Vantaata jaoteltu niinkuin esim Helsinki? Onko karttakuvaa?

Kysytty

Mitä aluetta Tikkurila on Vantaalla? Itä-Vantaa? Vai onko Vantaata jaoteltu niinkuin esim Helsinki?
Onko karttakuvaa?

Vastaus

Vastattu

Tikkurila on Tikkurilan suuralueen keskus, joka pitää sisällään useampia naapurikaupunginosia. Tikkurilasta itään sijaitsee Hakunilan suuralue, mutta vantaalaisena uskallan sanoa, että juuri Tikkurilaa pidetään Itä-Vantaan ja Myyrmäkeä Länsi-Vantaan keskuksena. Siten Tikkurila olkoon Itä-Vantaata.

Vantaan kaupunginosien ja suuralueiden rajat (pdf).