Mistäköhän teoksesta seuraava sitaatti mahtaa olla peräisin? ”Elämän antaminen toiselle on sitä, että on täynnä pyhää ihmettelyä ja kunnioitusta toisen ihmisen…

Kysytty

Mistäköhän teoksesta seuraava sitaatti mahtaa olla peräisin?

”Elämän antaminen toiselle on sitä, että on täynnä pyhää ihmettelyä ja kunnioitusta toisen ihmisen salaisuuden edessä, että näkee kauneuden kaiken sen sisällä ja takana, mikä toisessa on särkynyt.” (Jean Vanier)

Vastaus

Vastattu

Kysymyksen Vanier-sitaatti on peräisin Anna-Maija Raittilan suomentamasta teoksesta Murrettu ruumis (vuoden 1989 painoksessa s. 58, 1995 s. 65).