Mistähän voisin saada Helsingin Sanomien kulttuurisivuilla 20.7.2017 julkaistun artikkelin?

Kysytty

Mistähän voisin saada Helsingin Sanomien kulttuurisivuilla 20.7.2017 julkaistun artikkelin, joka käsittelee aihetta "Elämäkerroista tuli lyhytikäisiä fanikirjoja..."? Kirjoittaja on Venls Rossi

Vastaus

Vastattu

Artikkelin saa käsiinsä joko Helsingin sanomien maksullisesta Aikakone-palvelusta ( Linkki Aikakoneeseen ) tai Kansalliskirjaston vapaakappalekirjastosta. Linkki Kansalliskirjastoon. Linkki jäljennepalvelun ohjeisiin.

3 ääntä

Kommentit

Vastaus on virheellinen. Aikakone-palvelussa on lehdet vain vuoden 1997 loppuun saakka.

Mutta jos on lehden tilaaja, niin 20.7.2017 ilmestynyt juttu löytyy kyllä HS:n sivustolta kahdellakin muulla tavalla. Ensinnäkin tuon päivän näköislehti löytyy osoitteesta https://www.hs.fi/lehdet/ syöttämällä "Näköislehdet"-kohdassa päivämäärä 20/07/2017. Ja toiseksi lehden tekstisisältö vuoden 1990 alusta eteenpäin, mukaan lukien siis tuon päivän lehdessä olleet jutut, löytyy puolestaan täältä: https://www.hs.fi/arkisto/ - sieltä jutun voi etsiä sanahaulla.