Mistähän löytää Maatalouslaskentojen 1900 ja 2000 kaikki tuloskirjat? Jotakin on sinne tänne ripoteltu, mutta esim. Metsoon luetteloituja 1990 kirjoja ei…

Kysytty

Mistähän löytää Maatalouslaskentojen 1900 ja 2000 kaikki tuloskirjat? Jotakin on sinne tänne ripoteltu, mutta esim. Metsoon luetteloituja 1990 kirjoja ei sitten löytynytkään varastosta. Kiinnostaa eritoten kuntakohtaisesti Sahalahden tilojen määrä, eläinmäärät, traktoreiden ym. teknologian määrät, joita on noina vuosina tilastoitu. Kaikki aikaisempien vuosien maatalouslaskentatiedot olen saanut netistä tai Metsosta.

Vastaus

Vastattu

Tilastokirjastosta löytyy vuoden 1990 Maatalouslaskenta-julkaisut.

Sahalahden osalta on seuraavia tietoja, ajankohdalta 1.6.1990:

Maatilojen lukumäärä: 160

Nautaeläinten lukumäärä: 1185

Sikojen, lampaiden (6 kk ja yli), karitsojen (alle 6 kk) ja vuohien lukumäärä: 1662, 11, 15 ja 2

Siipikarjan ja mehiläisyhdyskuntien lukumäärä: 242916 ja 4

Hevosten lukumäärä: 58

Käytössä olevat koneet ja laitteet:

  • maataloustraktorit 224
  • metsätraktorit 1
  • metsäperävaunut, traktorireet 14
  • raivaussahat 44
  • juontovintturit 37
  • leikkuupuimurit 55
  • lämminilmakuivurit 53
  • kylmäilmakuivurit 34
  • putkilypsykoneet 17
  • lypsykoneet sankomalli 15
  • maidonjäähdytyssäiliöt 31
  • polttonestesäiliöt 175

Lähde: Maatalouslaskenta 1990. Osa 2, Kunnittaiset tulokset
vat koneet ja laitteet:
Vuoden 2000 maatalouslaskennan kunnittaiset tiedot ovat saatavissa Luonnonvarakeskuksen kautta.

2 ääntä

Kommentit

Luonnonvarakeskuksesta saa kunnittain konetiedoista vain maataloustraktorit ja leikkuupuimurit. Nekin vain erikseen kysymällä, koska tiedot on poistettu netistä.
Muut tiedot toki löytyvät kirjasta Maatalouslaskenta 1990, osa 2, joka on heidän kirjastossaan.

Luonnonvarakeskuksesta saa kunnittain konetiedoista vain maataloustraktorit ja leikkuupuimurit. Nekin vain erikseen kysymällä, koska tiedot on poistettu netistä.
Muut tiedot toki löytyvät kirjasta Maatalouslaskenta 1990, osa 2, joka on heidän kirjastossaan.