Mistä voisin saada tietoa hindulaisuuden riiteistä? Esim. nimensaantiin, naimisiin menoon ja kuolemman liittyvistä riitistä ja pyhinvaelluksesta Ganges-joelle,…

Kysytty

Mistä voisin saada tietoa hindulaisuuden riiteistä? Esim. nimensaantiin, naimisiin menoon ja kuolemman liittyvistä riitistä ja pyhinvaelluksesta Ganges-joelle, ja rukoukseen liittyvistä riiteistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavasta teoksesta löydät sivuilta 124 - 143 hindulaisuudesta artikkelin, jossa käsitellään useimpia tarkoittamiasi riittejä.

"Maailman uskonnot : elävän uskon perusteet" / päätoimittaja Peter B. Clarke ; suomentanut Hilkka Pekkanen ; [kirjoittajat: Peter B. Clarke..et al.]. Porvoo : WSOY, 1994. ISBN 951-0-19373-9

Kannattaa tutustua myös teokseen: "Kulttuurien kiehtova historia : Myytit ja suuret arvoitukset" / [Autoren: Peter Fiebag, Elmar Gruber, Rainer Holbe]
[Espoo] : Weilin + Göös, 2003. ISBN 951-35-6657-9. Sen sivuilla 190 -193 on artikkeli "Intian pyhä virta Ganges", jossa kerrotaan mm. pyhiinvaellusrituaaleista.

Teosten saatavuuden voit selvittää osoittteesta:
http://www.helmet.fi