Mistä voisin löytää vanhanaikaisia (siis vanhoja?) kiiltokuvia, jotka esittäisivät kukkia? Kaipaan erityisesti isokokoisia ruusuja.

Kysytty

Mistä voisin löytää vanhanaikaisia (siis vanhoja?) kiiltokuvia, jotka esittäisivät kukkia? Kaipaan erityisesti isokokoisia ruusuja.

Vastaus

Vastattu

Kiiltokuvaharrastus on nykyään aikuisten suosittu nostalginen harrastus. Vanhoja kiiltokuvia myydään ja vaihdetaan harrastajien kesken Facebook-ryhmissä ja erilaisissa verkon kauppapaikoissa (esim. Tori.fi ja huuto.net).

Kiiltokuvia myydään myös erilaisissa messuilla, lähinnä keräilyyn ja vanhoihin leikkikaluihin liittyvissä tapahtumissa. Ne kuuluvat myös joidenkin antikvariaattiliikkeiden myyntiartikkeleihin. Voit hakea kiiltokuvia mm. verkkoantikvariaatista: https://www.antikvariaatti.net/