Mistä voisin löytää kirjan, jossa on talvi- ja jatkosodissa asevelvollisina palvelleiden sotilaiden nimet aakkosjärjestyksessä kunnittain?

Kysytty

Hei! Mistä voisin löytää kirjan ja mikä sen nimi on, muistan tarkkaan että kirja on n. 5 cm paksu ja koko A-4. Siinä kirjassa on talvi- ja jatkosodissa asevelvollisina palvelleiden sotilaiden nimet aakkosjärjestyksessä kunnittain, muistaakseni kirja käsitteli Turun ja Porin alueella olevia kuntia. Henkilöstä oli kuva jos oli antanut ja taistelupaikat (muistan isäni oli haavoittunut nenään) ja sotilasarvo ym. Isäni menehtyi vuonna 1995. Ainakin kirja on ilmestynyt vuoden 1948 jälkeen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla matrikkelisarja Suomen rintamamiehet 1939-45, jossa on 21 osaa ja useita täydennysosia, joista viimeisin ilmestyi 1990. Ensimmäinen sarjan osa ilmestyi 1973. Rintamamiehet on sarjassa järjestetty kylläkin divisioonittain.

Suomen rintamamiehet 1939-45 Vaskissa