Mistä voisi saada katsottavaksi tai kuunneltavaksi Tampereen Työväen Teatterin esityksen: Platon: Apologia eli Sokrateen puolustuspuhe. Tulkitsija Veikko…

Kysytty

Mistä voisi saada katsottavaksi tai kuunneltavaksi Tampereen Työväen Teatterin esityksen: Platon: Apologia eli Sokrateen puolustuspuhe. Tulkitsija Veikko Sinisalo, ohjaus Ensio Suominen, dramatisointi Ensio Suominen ja Mikko Majanlahti Marianna Tynin suomennoksen pohjalta. Myös muut esitykset, esittäjät kiinnostavat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en onnistunut löytämään juuri tätä kyseistä esitystä, kaikilla näillä tietyillä tekijöillä.

Kavin arkistosta löytyy kuitenkin 29.9.1996 Yleltä lähetetty Platonin apologia eli sokrateen puolustuspuhe.

Ohjauksesta, lavastuksesta ja dramatisoinnista vastasi Suominen Ensio

Tulkitsijana Veikko Sinisalo.

https://rtva.kavi.fi/program/details/program/22703235

Kavilta löytyy myös samalla nimellä toinen, noin kuuden minuutin esitys samaisella aiheella.

https://rtva.kavi.fi/program/details/program/22656970

Teidän kannattaa olla myös yhteydessä Tampereen työväen teatteriin. Heillähän saattaa olla jokin oma arkisto tai ainakin tietoa, että onko tätä kyseistä esitystä koskaan taltioitu.